Wraz z rozwojem technologii zwiększa się także świadomość motocyklistów i podejmowanie przez producentów motocykli wszelakich działań, zmierzających do zwiększenia bezpieczeństwa jazdy tymi pojazdami. Proponowane są w tym zakresie mniej lub bardziej kontrowersyjne i skuteczne rozwiązania, a ostatnia propozycja jest właśnie jednym z nich.
Jeszcze kilkadziesiąt lat temu nikt nie przejmował się podczas jazdy motocyklem ochroną własnego ciała i zdrowia. Brakowało w wyposażeniu motocyklisty odpowiedniej odzieży, obuwia czy nawet kasku. Stopniowo zaczęto na szczęście zauważać, że brak jakichkolwiek zabezpieczeń może powodować naprawdę opłakane skutki dla kierowcy podczas różnych zdarzeń na drodze. To, oraz wprowadzane obostrzenia przepisów spowodowały, że kierowcy coraz częściej i chętniej stosują wszelkiego rodzaju ochraniacze w postaci skórzanych ubrań, profesjonalnych butów i coraz nowocześniejszych kasków.
W czasie, gdy poduszki powietrzne zyskiwały coraz szersze uznanie i zastosowanie w samochodach, zaczęto się zastanawiać nad stworzeniem podobnego rozwiązania dla motocyklistów. Początkowo BMW eksperymentowało z wprowadzeniem poduszki powietrznej do motocykla, następnie Honda przejęła inicjatywę i ma w swojej ofercie modele, które od ponad 10 lat posiadają na standardowym wyposażeniu taką ochronę kierowcy.
Oprócz poduszek w samym pojeździe pojawiły się także propozycje ochrony kierowcy za pomocą poduszek powietrznych wbudowanych w kaski lub specjalne kamizelki. Za pomocą specjalnych czujników umieszczonych na motocyklu przesyłane są sygnały o zderzeniu i w bardzo krótkim czasie uruchamiane są ładunki powodujące napełnienie komór poduszek wokół kręgów szyjnych motocyklisty lub jego korpusu. Istnieją także poduszki w kamizelkach przymocowane za pomocą specjalnej linki do motocykla. W momencie zderzenia linka zrywa się i uruchamia poduszkę powietrzną. Czas jej uruchomienia jest tutaj znacznie dłuższy dlatego chroni ona ciało motocyklisty głównie przed uderzeniem o ziemię.
Ostatnim wynalazkiem są poduszki montowane pod siedzeniem motocykla. Do ich prawidłowego działania niezbędne jest zapięcie przez motocyklistę specjalnych pasów. Posiadają one odpowiednie czujniki, badające prędkość pojazdu i motocyklisty. Poduszki uruchamiają się w momencie gwałtownej zmiany prędkości kierowcy względem motocykla. Pasy łączą się z poduszką i ochraniają dokładnie całe ciało motocyklisty zarówno przed skutkami uderzenia w inny pojazd lub przeszkodę, jak i upadkiem na ziemię.
Poduszka ta działa błyskawicznie, dlatego mimo żywych dyskusji na jej temat i sceptycznych głosów, może w niedługim czasie wyprzeć inne rozwiązania tego typu. Należy mieć na uwadze, że każda nowość na rynku motoryzacyjnym początkowo wzbudza kontrowersje i nie wszyscy są przekonani co do jej przydatności, jednak tak jak było w przypadku pasów bezpieczeństwa w samochodach czy systemu ABS, w miarę użytkowania okazywały się one niezwykle skuteczne.